pátek, dubna 28, 2006

Růžový Panter

Když se chci já osobně zasmát, neomylně sahnu po některém z "Růžových panterů". Už jen ty začáteční titulky, kdy tvůrci pojali pantela jako opravdové zvíře, které se ve své absurdně růžové barvě vlní a kamkoli zlotřile nakukuje. A co když nastoupí inspektor Clousseau v podání nedostižného Petera Sellerse! (nevím, čím to je, ale nejmíň se mi líbí ten první díl, kde Clousseau má ještě manžeůlku, ale chybí mu sluha Kato a duely s kapitánem Dreyfusem. Herbert Lom totiž ve své roli pomatence přímo perlí a není divu, tento dnes velmi starý pán byl výborný herec, viděla jsem ho i v několika charakterních rolích a co to, jak bravurně vystřihl zlotřilého vůdce banditů Cornela ve filmu Poklad na stříbrném jezeře?) Rozumím, najdou se lidé, kterým se tento způsob humoru nezamlouvá. No, já k nim prostě nepatřím! Vděčně se směju i zápletkám, které už jsem viděla bezpočtukrát!