středa, prosince 13, 2006

Film je věčně mladý

Tak jsem si bleskově projela nosem Vánoční televizní program a zjistila jsem, že všechny stanice zase nezklamaly! Klasické pohádky jako Pyšná princezna a Tři oříšky pro Popelku - mimochodem kolidují spolu, to bude v mnoha rodinách nesvárů ještě před před štědrovečerní večeří jen proto, na kterou pohádku se dívat - a Princ a Večernice a Z pekla štěstí a osvědčený Mrazík... Někde jsem tam ale zahlédla také film E.T. mimozemšťan a je mi jasné, že v tom čase se připlácnu u televize a neodtáhne mne od ní ani deset párů bílých koní. Mám tenhle příběh moc ráda. Je těžké uvěřit, že od jeho natočení uběhlo už tolik let, že jeho režisér, tehdy mladý Steven Spilberg je dne starší důstojný pán a že ta malá, roztomila holčička Drew Barrymore, co tenkrát do filmu obsadil snad poprvé, aby s naivním úsměvem nabízela kamarádství malé vesmírné příšerce prošla také značnou částí života. Film je to totiž věčně mladý. Samozřejmě, maličko naivní, krásně trikový těmi triky, nad nimiž se dnes usmívají i malé děti, ale také citový a hlavně - povedený! A to se o každém filmu povědět nedá!