úterý, listopadu 28, 2006

Ukradli torzo Jupitera

Velice ráda mám francouzský film Ukradli torzo Jupitera. Když jsem jej kdysi viděla poprvé, celou dobu mi vrtalo hlavou, proč se tak vlastně jmenuje, když se všechno točí okolo torza Venuše a málem jsem pukla smích v samotném závěru kdy se ukázalo, že soše vlastně krom hlavy a nohou chyběl ještě jeden docela malý kousek, který dělá z ženy muže. Řehtali se tenkrát v sále snad všichni, jen někteří už nemohli, protože komedie, která je pokračováním úspěšného filmu Něžné kuře a podle mne jej předčí, je opravdu plná žertovných situací. Policejní inspektorka Líza, představovaná Annie Girardotovou, se vydává s novopečeným manželem na svatební cestu a protože manžel Antoine (Philippe Noiret) je profesorem řečtiny, novomanželská cesta pochopitelně vede do Řecka. Jenomže vedle romantiky tu dvojice natrefí také na jednoho potrhlého archeologa a jeho ještě potrhlejší manželku. Torzo, které archeolog právě objevil ve svých vykopávkách, slibuje být úžasným historickým objevem, což ovšem tuší také překupníci, z nichž se brzo stanou vrazi. A řecká policie, ženoucí se v jejich patách, naprosto svým výkonem neuchvacuje francouzskou kriminalistku Lízu, takže začne jaksi vypomáhat. Že všechno dopadne nakonec úplně báječně, to je snad každému jasné. Film ale přes všechen smích bude mít pro mne příště smutný přídech - představitel potrhlého profesora Antoina, skvělý francouzský herec Philippe Noiret, před několika dny po dlouhé a těžké nemoci zemřel.