čtvrtek, ledna 11, 2007

Hercule Poirot

Když jsem kdysi četla detektivky od Agathy Christie, byla mi sympatická akurátní slečna Marplová, ale dost jsem nesnášela detektiva s hlavou jako vajíčko, Hercule Poirota. Krom toho jsem považovala za autorčin výmysl, že by někdo mohl mít hlavu jako vajíčko, to se přece nestává! Jakmile ovšem tvůrci našli a namaskovali skvělého herce Davida Sucheta, bylo mi jasné, že přesně takového človíčka měla spisovatelka na mysli. Od té doby zbožňuji televizní seriál o Hercule Poirotovi a nevýslovně si rochním, když s ním jednou za čas promítají nějaký celovečerní film. Epizody i filmy jsou vždycky vyvážené, dokonale propracované, inteligentní. David Suchet formuje akurátního belgického mrňouse s geniální šedou kůrou mozkovou prostě úchvatně! Člověka vůbec nemusí mrzet, že se dívá na detektivku, čili na něco, co se pokládá za pokleslé umění. Ostatně - dívá se na ně i anglická královna. Dlužno dodat, že ani český dabing, v poslední době už leckdy odbytý, v tomto případě nezaostal! Také se budete v neděli večer dívat, mon ami?