neděle, května 14, 2006

Hombre

Veliký dojem na mne kdysi udělal film Hombre, který vznikl v roce 1966 nebo 67 podle novely Elmora Leonarda. Pravda, tenkrát jsem byla ještě mladá a méně otrlá, říkala jsem si později. Ale nedavno jsem film viděla znovu a dobrý dojem ve mně přetrval. Určitě se o to hodně zasloužil Paul Newman v roli bělocha Johna Russela, kterého v dětství unesli Indiáni. Vychovali ho a dali mu jméno Hombre, on se ale v dospělosti váhavě vrací mezi své, aby převzal nečekané dědictví.
Brzo si uvědomí, že v takovém životě se nemůže cítit volný a odchází. Skupina lidí z dostavníku mu není blízká, přesto však kvůli manželce jednoho z cestujících nakonec ze zcela lidských pohnutek obětuje svůj život. Film rozhodně patří mezi jeden z nejlépe udělaných westernů - až po létech jsem se dověděla, že byl natočen podle literární předlohy Elmora Leonarda, režíroval jej MArtin Ritt. A abych nechválila jen hlavního představitele, Paulu Newmanovi rovnocenně přihrávala Diana Cilento a Frederik March.