úterý, listopadu 13, 2007

Andělská tvář

Co se filmů týká, asi mám špatný vkus. Určitě mám špatný vkus, když se mi líbí stejný film, jako ruskému prezidentovi Putinovi! Konkrétně mám na mysli český film Andělská tvář. Když ho slavný režisér Troška začal připravovat a natáčet, hodně se od něj očekávalo, při promítání zklamal a jedním z dozvuků bylo, když kvůli němu producent a zároveň jeden z představitelů hlavní role, Jiří Pomeje, stanul před soudem. Údajně v té době podepsal směnku na velkou částku peněz, ačkoli věděl, že film je neúspěšný a že se mu peníze zaručeně nevrátí. Já tomu nevěřím. Chybou charismatického producenta bylo patrně pouze to, že ho námět okouzlil a strhnul jako mě a že věřil, že když už ne český divák, někdo v tom jeho drsném příběhu ze starých časů nalezne zalíbení. Za svoji lehkověrnost zaplatil nejen ostudou, nýbrž také rozpadem manželství a já bych řekla, na tom snad je dost! Film prostě neměl úspěch, přes zajímavé téma a zručně napsaný scénář. Divák si dnes žádá akci a krev, ale pokud je akcí pouze to, že se mladičká Charlotta Colliérová provdá za zdánlivě dokonalého zámožného šlechtice, zatímco on je vlastně vraždící maniak, prostě to nestačí. Je pravdou, že film měl své nedostatky. Nabručeného bratra zrůdného šlechtice mohl s klidem představovat Jiří Pomeje, v roli uzavřeného romantického milovníka s ryzím srdcem by ale musel shodit jistě mnohem víc kilogramů, než měl tenkrát dole. O kvalitách Jiřího Krampola jistě nikdo nepochybuje, ale obsadit ho do role mlčenlivého a rodinné tajemství střežícího starého komorníka bylo tak trochu šlápnutím vedle, ve filmografii jinak tak bohaté na komické role. Jiří Vinklář, který předstvaoval starého soudce, by se na tom místě uplatnil jistě mnohem lépe. Chápu, že režisér Troška byl chvílemi ochoten vsadit i na osvědčené dvojice, ale postavit vedle něžné Míši Kuklové opět zlou Danu Morávkovou, to prošlo báječně dvakrát v pohádkách Z pekla štěstí, ale do třetice tentokrát už ne. Mladý advokát v podání Marka Vašuta byla podle mého také trefa hodně vedle, to se probůh nenašel někdo mladší a hlavně neokoukaný??? Celkově se mi ovšem přesto líbil jak příběh, tak i kostýmy, prostředí a prostě všechno to ostatní. Jak říkám, mám špatný vkus. Jo, vážení, a film byl natočen podle stejnojmenného románu Hany Marie Körnerové!